Pages

maanantai 18. toukokuuta 2015

Diy bestmanien rusetit

Päätin tehdä bestmaneille itse rusetit, koska se vaikutti niin helpolta ja sitähän se olikin. Ajattelin laittaa kuvien kanssa ohjetta tänne.

                                        Eli diy rusetti 

Ensimmäisenä tein kaavat leivinpaperiin leveydeksi laitoin 30cm ja korkeudeksi 13cm.  (mutta en nyt ole vielä varma onko tämä hyvän kokoinen... Koska heitin ihan lonkalta koot. Pitää testata Antin kaulaan niin näkee paremmin) Sitten leikkasin kankaasta tällaisen palan.

Sen jälkeen taittelin puolesta välistä kankaan ja ompelin nurjalta puolelta pitkän reunan ja toisen pään. Jonka jälkeen käänsin sen oikein päin.

Ja silitin sen, koska kangas oli niin ryppyinen.

Sitten taitoin taas kahtia ja ompelukoneella hurautin reunat yhteen.
Jonka jälkeen käänsin ympäri kankaan niin, että ompelemani reuna jäi keskelle.

Sitten ompelin keskeltä muutaman pistoksen, jotta rusetti sai oikeaa muotoa.

No sitten keskiosa, tässä mulla ei ollu mitään mittoja.. Leikkelin vaan :P ..muutamankin kerran! Joo, mut sitten vaan taas sivut yhteen nurjalta puolelta ja kääntö ympäri. Asetin sivusauman keskelle ja silitin palan.

Ja ompelin sitten keskipalan kiinni.

Pyysin jokaiselta bestmanilta kaulan ympärysmitan jonka avulla leikkasin kuminauhasta palan.. Lisäsin kylläkin muutaman sentin. Unohdin ostaa napit, kun hain kuminauhaa kangaskaupasta, mutta löysin ompelulaatikosta yhden tuollaisen mustan napin niin sain tehtyä yhden rusetin ihan valmiiksi asti. Eli nappi kiinni toiseen päähän ja sitten keskikohdasta kuminauha ommellaan rusettiin. 

Ja tadaa tässä valmis rusetti :) Kuminauha, jossa on reikiä on tosi kätevä tähän tarkoitukseen, kun sitten saa itse valittua hyvin sen sopivan kohdan ja kiinnittää napilla.

                                  Terkuin, Kata

2 kommenttia:

  1. Tätä minäkin olen suunnitellut! :) Hyvältä näyttää nuo sinun tekemäsi.